A Beautiful Story maakt duurzaamheid zichtbaar in het winkelmandje
Exclusief behang, wanddecoratie en woningtextiel, geïnspireerd door de Nederlandse grootmeesters
Het merkverhaal tot leven brengen in een nieuw e-commerce platform en klanten direct laten zien welke positieve impact zij maken met een aankoop.
Wat hebben we gedaan?
- Bouw en migratie naar Shopware 6
- Merkbeleving
- Online groei
- Unieke features
A Beautiful Story, it is indeed!
A Beautiful Story doet haar naam eer aan, het is met recht een prachtig en inspirerend verhaal. De producten van dit fairtrade sieradenmerk worden door getalenteerde vakmensen uit Nepal gemaakt. Cathelijne Lania startte A Beautiful Story in 2006 en vandaag de dag vind je haar bijzondere handgemaakte sieraden in meer dan 500 winkels – bijvoorbeeld in het Van Gogh en Rijksmuseum in Amsterdam – en in haar eigen webshop. Sition kreeg de vraag haar verhaal tot leven te brengen in de ultieme online shopbeleving, passend bij de visie en strategie van deze fairtrade organisatie.
Mooie verhalen komen tot leven met Shopping Worlds
A Beautiful Story verkoopt unieke, handcrafted, fairtrade sieraden en cadeaus met edelstenen. Elke aankoop, in de webshop of bij een van de verkooppunten, zorgt voor werkgelegenheid en een eerlijk inkomen op plekken waar dat hard nodig is. Zo draagt elk item bij aan het verhaal van de makers, van A Beautiful Story en van de koper. Een verhaal dat gehoord mag worden en aandacht verdient, ook binnen de online shopervaring. A Beautiful Story ging met onze hulp op zoek naar een nieuw systeem met een sterke technische basis en voldoende mogelijkheden het merkverhaal, ook online, te laden.
De uitgebreide functionaliteiten voor storytelling, gebruiksvriendelijkheid en technische opzet, onderbouwen de keuze voor het Shopware platform. Een keuze die geresulteerd heeft in een prachtige online shop die de sociale missie van het merk goed overbrengt. Wat voor een organisatie als deze een onmisbaar element is. Mede door de functionaliteit Shopping Worlds is dit erg goed gelukt.
Op maat gemaakte elementen voor een sterke merkbeleving
De op maat gemaakte elementen in de webshop maken het verhaal van A Beautiful Story visueel en versterken de merkbeleving voor online shoppers. Op de productpagina’s is te zien hoeveel werkgelegenheid elk sieraad creëert, in de landen waar de sieraden worden gemaakt. Zo zien klanten precies wat de positieve impact van hun aankoop is. Dat wordt na het afronden ook nog eens benadrukt met een bedankje van de makers. Daarnaast is er een speciale tool ontwikkeld die klanten helpt de ideale edelsteen te kiezen: de stenenwijzer. Deze tool stelt een aantal vragen gebaseerd op de behoeften van de klant bijvoorbeeld motivatie, rust of vriendschap. Aan de hand van de antwoorden geeft de stenenwijzer een advies voor een aantal edelstenen met bijpassende productsuggesties. Leuk, gemakkelijk én conversie verhogend.
De techniek is ongecompliceerd en flexibel
Het Shopware platform geeft het team van A Beautiful Story de vrijheid om zelf pagina’s toe te voegen en de website aan te passen. De techniek is niet gecompliceerd en tegelijkertijd erg flexibel, wat A Beautiful Story voldoende speelruimte geeft voor groei in de toekomst. De de multilanguage webshop heeft koppelingen met Picquer voor de orderhandling en Exact als ERP-pakket.
A Beautiful Story
The story continues..
De nieuwe webshop is al en een tijdje live met tot nu toe mooie resultaten. De conversie en time on site zijn aanzienlijk gestegen. Maar het verhaal gaat verder, want A Beautiful Story heeft nog genoeg moois te vertellen. Ook voor de toekomst zijn er nog voldoende plannen. Een tool binnen de website om zelf een sieraad te kunnen samenstellen bijvoorbeeld, uitbreiding van de Shopping Worlds functionaliteiten en van het productassortiment. This Beautiful Story continues. Heeft dit verhaal jou geïnspireerd en wil je jouw klanten ook een unieke online shopervaring bieden? Neem contact op met de technische uitblinkers van Sition.