Met Shopware beheerst Inofec twee merken op één platform

Inrichting, advies en ervaring opvallend goed

Optimalisatie
/
Integratie
/

Inofec richt organisaties in

Inofec verzorgt de inrichting van professionele ruimtes voor bedrijven, het onderwijs, de zorg, de overheid, de horeca en verenigingen. Sinds de oprichting in 1986 is het familiebedrijf uit Roosendaal uitgegroeid tot de top 10 van zakelijke inrichters in Nederland.

Het assortiment van Inofec onderscheidt zich door de uitgebreide mogelijkheden en opties van het meubilair, zoals verschillende uitvoeringen, kleuren en additionele opties. Inofec richt zich op de B2B-markt en voert naast het hoofdmerk tevens een budgetassortiment onder het merk KickOffice.

Inofec denkt met je mee, maakt ideeën voor de inrichting waar en kiest hiervoor de juiste meubels. Deze zaken doen ze niet gewoon goed, maar ‘opvallend goed’. Met deze bedrijfsfilosofie in het achterhoofd heeft Sition gewerkt aan een geheel nieuwe webshop.

De uitdaging: Twee merken in één platform

De meest ingrijpende verandering die Sition doorvoerde, was de mogelijkheid beide merken onder één platform te bundelen. Shopware maakt het mogelijk om (verschillende) content van een artikel per webshop weer te geven. Dit was de eerste grote verbeterslag ten opzichte van de vorige situatie waarin (hetzelfde) contentbeheer verdeeld was over meerdere kanalen. Dit zorgde ervoor dat veel werkzaamheden dubbel gedaan moesten worden en de kans op foutieve artikelinformatie vergroot werd.

Artikelcontent op maat

Met de overstap naar Shopware profiteert Inofec nu van één overzichtelijke categorieboom voor beide shops. Hierin kunnen álle artikelen eenvoudig aan één of beide shops gekoppeld worden, maar per shop op detailniveau toch van elkaar verschillen.

Modules op maat

De Offerte module voor snelle opvolging

De Offerte module die Sition ontwikkelde voor Shopware 6, maakt het op B2B niveau mogelijk om via het winkelmandje een offerte in te dienen. Huidige en potentiële klanten plaatsen gewenste artikelen in het mandje, vullen hun contactgegevens in en versturen dit direct naar Inofec. Dit kan zonder de noodzaak om een account te maken en zonder dat de voorraad bij deze aanvraag direct aangesproken wordt.

Zichtbaar en vindbaar met de Blog module

De Blogmodule die Sition ontwikkelde, stelt Inofec nu nog beter in staat om opvallende projecten onder de aandacht te brengen. Naast de standaard categorieën en producten, verrijkt deze module de webshop met extra en vooral unieke content. Deze toevoeging verhoogt het onderscheidende vermogen van de algehele content van de webshop. De Blogmodule is hierdoor een belangrijke aanvulling op de online zichtbaarheid en vindbaarheid.

Naadloze integratie in het huidig bedrijfsproces

Omdat Inofec reeds gebruik maakt van het product management systeem van Perfion en het ERP van Navision, ontwikkelde Sition een koppeling in n8n. Dankzij deze koppelingen integreert de nieuwe webshop naadloos in reeds bestaande bedrijfsprocessen.

Samenwerking en toekomstvisie

De samenwerking tussen Inofec en Sition heeft geleid tot een verbeterde gebruikerservaring en een efficiëntere bedrijfsvoering. Door de integratie van beide merken op één Shopware platform is Inofec in staat om sneller en nauwkeuriger in te spelen op de behoeften van hun klanten. Voor de toekomst wordt er gedacht aan verdere uitbreidingen en optimalisaties van de webshop, zoals de implementatie van AI-gestuurde aanbevelingen met behulp van Shopware's product AI-Copilot en gepersonaliseerde marketingcampagnes.

Bij de afronding van het traject bleek de keuze van Inofec voor Sition een overeenkomstige factor te hebben: Sition denkt mee met de opdrachtgever, maakt ideeën voor de juiste inrichting waar en doet de dingen ‘opvallend goed’.

Toegevoegde waarde en resultaten

Dankzij de vernieuwde webshop in Shopware heeft Inofec een aanzienlijke groei gezien in zowel klanttevredenheid als verkoopcijfers. De efficiëntere processen hebben geleid tot een reductie in operationele kosten en een verbeterde voorraadbeheer. De samenwerking heeft niet alleen de online aanwezigheid van Inofec versterkt, maar ook een solide basis gelegd voor toekomstige digitale transformaties.

www.inofec.nl | www.kickoffice.nl

Met deze verbeteringen is Inofec beter gepositioneerd om haar marktaandeel verder te vergroten en haar klanten nog beter van dienst te zijn. De samenwerking met Sition is een uitstekend voorbeeld van hoe technologie en strategisch denken samenkomen om bedrijfsdoelstellingen te realiseren.

~
Sjors Maher

Meer cases

Overzicht
Twinsport

Intersport Twinsport kiest voor omnichannel aanpak met Shopware 6

Fleurop

Fleurop en Sition groeien samen verder

Anna van Toor

Nieuw e-commerce platform voor Anna van Toor

Meer informatie?

Michel Doens
Partner
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.