Een webshop die past als de perfecte jeans
247Jeans haal eruit wat erin zit.
247Jeans is een Nederlands jeans merk opgericht in 2013. Met veel ervaring in de denim industrie werd het bedrijf in 2017 overgenomen door Anton van den Bor en zijn compagnon. Met een nieuwe strategie en een duidelijke visie is 247Jeans sterk gegroeid en in de afgelopen vijf jaar geëvolueerd van een B2B-gedreven organisatie naar een merk dat zich ook op B2C-klanten richt. Het assortiment bestaat uit een mix van stoere casual jeans- en jeans speciaal voor bedrijfskleding. Allemaal ontworpen voor de stoere, hardwerkende man.
Wat hebben we gedaan?
- B2B & B2C shop
- Betere zoekresultaten
- Bouw en migratie naar Shopware 6
- Merkbeleving
- Visueel sterk
Een nieuwe webshop die de merkstrategie omarmt
De behoefte aan een nieuwe webshop ontstond toen 247Jeans merkte dat de voormalige B2B-shop eigenlijk alleen fungeerde als simpel bestelplatform. “Om ook de B2C-markt goed te bedienen, besloten we anderhalf jaar geleden om in samenwerking met Sition een compleet nieuwe webshop te bouwen. We wilden een webshop die naadloos aansluit op onze merkstrategie en visie. Dat resulteerde in een volledig vernieuwde webshop die er totaal anders uitziet dan voorheen. Het was de stap die we nodig hadden om onze identiteit beter uit te dragen en onze klanten een aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke online ervaring te bieden”, aldus Anton van den Bor.
Waarom Shopware en Sition?
“Mijn compagnon heeft, naast 247Jeans, een andere webshop voor bedrijfskleding op het Shopware platform. Dat maakte het voor ons makkelijk om voor deze shop ook voor Shopware te kiezen”, vertelt Anton. In zijn zoektocht naar partijen met een expertise in Shopware kwam hij op vier bedrijven uit. Na gesprekken met twee daarvan, waaronder Michel van Sition, wist hij het: “Vanaf het eerste contact had ik een goed gevoel bij Sition. Ze beantwoordden gemakkelijk lastige vragen. Daarnaast was Sition heel transparant in wat er wel en niet kon, maar ook over de kosten daarvan. En dat is voor ons als ondernemers heel prettig, want dat zijn uiteindelijk de antwoorden die je wilt hebben”, aldus Anton.
Naadloos navigeren door het assortiment
De nieuwe webshop overtreft de oude shop op alle vlakken en weet de merkbeleving perfect te vangen. Het besluit om naar Shopware over te stappen heeft zich geloond. Met een frisse B2C-uitstraling en realtime B2B-voorraadbeheer biedt de webshop een verbeterde online shopervaring. Anton legt uit: “Onze B2B-klanten kunnen nu moeiteloos door ons assortiment navigeren dankzij een helder overzicht en verbeterde filters op model, pasvorm, kleur en meer. Het is een waardevolle toevoeging waarmee we onze klanten nog beter kunnen bedienen.”
De balans tussen creativiteit en techniek
“Sition’s technische expertise speelde een belangrijke rol bij het implementeren van onze merkbeleving in de nieuwe webshop. Ondanks het externe design zorgde Sition ervoor dat onze merkidentiteit naadloos werd geïntegreerd met de technische aspecten. Michel’s advies was leidend bij het vinden van de perfecte balans tussen het creatieve concept en de technische mogelijkheden. Als ik kijk naar het eindresultaat, dan is dat erg goed gelukt. We kunnen nu echt laten zien wat we willen laten zien op onze webshop,” aldus Anton.
Succesvolle samenwerking, veelbelovende toekomst
“We zijn zeer tevreden met de samenwerking met Sition en bevelen hen zeker aan. Hun duidelijke aanpak gaf ons vertrouwen. Het bouwen van een webshop blijft complex en brengt altijd onvoorziene uitdagingen met zich mee, maar we zijn hier samen goed uitgekomen”, gaat Anton verder. “Onze nieuwe webshop is klaar voor de toekomst. Met verdubbeling van ons assortiment naar ruim 50 modellen is de nieuwe webshop het platform dat we nodig hadden om onze groei voort te zetten” sluit Anton af.
247Jeans
247Jeans is er voor stoere mannen en vrouwen die alles uit iedere dag willen halen. Iedere dag opnieuw. Want alles waar je energie in steekt, is het waard om goed te doen. Dat vinden ze bij 247Jeans ook. Daarom zijn deze broeken van hoge kwaliteit. Stevig, zodat je erop kan vertrouwen dat de broek alles aankan. Stoer, omdat je weet waar je mee bezig bent.