OroCommerce: B2B webshop software

OroCommerce is het innovatieve open source software, speciaal voor de B2B commerce heeft haar lancering bekend gemaakt. Het bedrijf Oro Inc., een van de leiders in (e-)commerce en CRM-systemen, heeft de lancering bekend gemaakt van OroCommerce; innovatieve open-source software speciaal voor B2B e-commerce. De software bevat standaard alle benodigde B2B tools om een webshop te…

OroCommerce

OroCommerce is het innovatieve open source software, speciaal voor de B2B commerce heeft haar lancering bekend gemaakt.

Het bedrijf Oro Inc., een van de leiders in (e-)commerce en CRM-systemen, heeft de lancering bekend gemaakt van OroCommerce; innovatieve open-source software speciaal voor B2B e-commerce. De software bevat standaard alle benodigde B2B tools om een webshop te bouwen voor de zakelijke markt. OroCommerce is te verkrijgen in twee varianten: een (betaalde) Enterprise en een (gratis) Community editie. Wat de software extra bijzonder maakt, zijn degenen die het hebben ontwikkeld. Onder de CEO’s van OroCommerce behoren Yorav Kutner en Roy Rubin, twee heren die samen Magento hebben opgericht. Het OroCommerce team bestaat daardoor uit ervaren e-commerce specialisten die de B2B-wereld kennen als hun broekzak.

 

Verandering online gedrag

Sinds het ontstaan van de e-commercewereld werd de markt door B2C merken gedomineerd. De grootste slag was te slaan op het gebied van verkoop aan consumenten. Wat is er veranderd? Tegenwoordig voelen consumenten zich thuis op het web. Hoewel men vroeger het internet weinig gebruikte en men nauwelijks ervaring had met het doen van online aankopen, is de consument nu ‘internet savvy’. Consumenten gebruiken het web voor social media, nieuws en doen online vergelijkingen, onderzoek en inkopen. Het internet is nu niet meer weg te denken.

Van B2C naar B2B

De mensen die voor bedrijven inkopen doen (B2B), doen dit vaak offline. Business 2 Business inkopen worden vooral gedaan via de telefoon of real-life afspraken. Deze mensen maken thuis echter steeds meer gebruik van webshops voor het aanschaffen van producten en diensten (B2C). De methoden die zij gebruiken in hun privéleven passen zij vervolgens toe in hun bedrijfsleven. Men maakt nu steeds meer gebruik van productreviews, aanbevelingen, fora, online content en social media om daarop beslissingen te baseren. Hierdoor is er meer vraag naar online B2B webshops waarbij dit ook mogelijk is. Er is simpelweg nog veel te halen in B2B e-commerce.

Filosofie OroCommerce

OroCommerce is ontwikkeld om in te spelen op deze behoefte. De software geeft een B2C gebruikerservaring aan een B2B verkoopproces. Bij B2B worden er specifieke prijsafspraken gemaakt per bedrijf. Geen enkel bedrijf is hetzelfde en heeft dezelfde afspraken. OroCommerce is een schaalbaar platform dat gemakkelijk aan te passen is naar elk bedrijfsproces. De software maakt het mogelijk om bestaande ERP-, CRM-, PIM-systemen en ordermanagement tools direct te integreren. Hierdoor krijg je en gestroomlijnd bedrijfsproces en een betere klantervaring. OroCommerce is gebouwd met open-source technologie die wereldwijd wordt gebruikt zoals PHP, Symfony 2 en OroPlatform. Deze technologieën trekken een grote groep developers aan die constant de software zullen testen en gedreven zijn om deze te innoveren. Doordat OroCommerce B2B tools bevat, is de software laag in (totaal)kosten en kun je direct aan de slag met je (nieuwe) shop!



 

In dit artikel

No items found.

Meer insights

Overzicht
No items found.

Meer informatie?

Michel Doens
Consultant
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.